Het kost wat, maar levert ook wat op

In de Arbowet is vastgelegd dat elke werkgever ten minste één werknemer moet aanwijzen voor het verrichten van preventieve taken. Op het platform inPreventie vertellen mkb-bedrijven over het effect van het aanstellen van een preventiemedewerker. In dit artikel licht Eveline Janse de ervaringen en resultaten van TSB Industrial Cleaning uit. Wat heeft het preventiebeleid nu eigenlijk opgeleverd?

TSB Industrial Cleaning reinigt in levensmiddelenbedrijven, papierindustrie, kantoren, scholen en gebouwen. Tijdens de schoonmaakwerkzaamheden in deze diverse sectoren werkt het personeel met chemische producten en machines. Het bedrijf, dat is opgericht in 1972, heeft 225 medewerkers. ‘We hebben een slechte, trieste ervaring gehad met een bedrijfsongeval in 2013’, vertelt algemeen directeur Erwin de Geus. ‘Dit heeft geleid tot het overlijden van een van onze medewerkers. Dat was de trigger om dingen anders en nog beter te gaan doen. Preventie kost weliswaar geld, maar er zijn minder zieken, minder ongelukken en ga zo maar door. Het levert dus ook absoluut wat op.’ 

Lees verder

Tekst: Eveline Janse

Bron: Safety! magazine, jaargang 9, nr.3 2016

Deel op social media:

Lees onze laatste whitepaper

Whitepaper laboratorium

Whitepaper: Werken met gevaarlijke stoffen in het laboratorium

Benieuwd wat wij kunnen doen?

Plan een gratis kennismakings gesprek in, dan bespreken we de mogelijkheden!

Misschien ook interessant voor jou.

Blijf als veiligheidsprofessional op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Welke stappen kunt u nemen om veilig te werken met gevaarlijke stoffen binnen uw organisatie?

U kunt controleren of uw organisatie op hoofdlijnen veilig werkt met gevaarlijke stoffen en of dit conform de Nederlandse en Europese wetgeving REACH gebeurt.